lördag 29 november 2014

Nytt ritat och några kort

Första kortet jag visar är en del från ett kort till min bonusdotter som behövde lite uppmuntran. Jag har embossat på OH-film, den blev mjuk, väldigt mjuk, men fick tillbaka sin hårdhet när den svalnat. 


















Det här är ett julkort, där texten står skrivet på vellumpapper som det oftast kallas men mitt heter Curious Translucents. Jag har kört det i min dymo. Kortet går nog under kategorin mixed media, då jag har använt både gesso, strukturpasta, akrylfärg, 3d lack, glitter och embossing. Den övre bilden är upp och ner men då får vara så.





 Ett kort i bruna toner. Ingen text på detta kort.


Ett kort i grön och brunt. Har alldeles för lite roliga dekorationer hemma så det blev till att färga om eller göra egna. 


Ett kort där ordet "förälskelse" stod på pappret jag har i botten, så det ordet fick symbolisera kortet. Lite romantisk stil med glitter och hjärtan.









Här kanske färgerna är lite mer romantiska med texten "drömmar" fanns på en bit jag skar bort från förra kortets botten, detta kortet fick då bli med lite kärleksdrömmar, eller kan det vara chokladdrömmar? Strukturer syns inte så bra på fotot men här finns också mycket mist, glitter, struktur och rosa embossing på spridda ytor.















Nu kommer lite nya teckningar jag gjort, Promarker, Inktense och svart + vit penna

#8


#9


#10


#12


#13 glad fågel och #14 elak fågel som hämnden kommer på underifrån


 #15


Det var allt för nu, ha en härlig helg

Inga kommentarer: