onsdag 12 november 2014

Julhus del 1

Har tillverkat ett hus i min silhouette cameo. Nu skall det målas och dekoreras, men detta är del 1 hur det gåt till att montera ihop den för er som har en sån maskin. 

1. Börja med framsidan. Montera ihop alla innerdelar till rummen. skarven skall vara på utsidan.


 2. limma fast innerdel för innerdel på framsidans baksida


 Så här ser det ut


så här ser det ut från det som sedan skall vara din framsida (se nedan)


 här är alla fyra monterade på framsidans baksida.


3.  klistra sedan fast baksidan. Denna del behövs inte egentligen men jag tycker det var lättare att staga upp alla delar och få dom på rätt plats genom att sätta dit denna del.


 4. Nu är det dags för under del och sidor. Jag monterade ihop underdelen med sidorna, flikarna du limmar skall nu vara på insidan boxen så de inte syns sedan. Limma sedan fast dom i fram och baksida




 5. Klistra fast baksidan


 6. Nu stämmer inte bilden riktigt, ni ser dom fyra klaffarna jag satt här ser INTE ut så i filen, nu har de även en mellandel så delarna inte sviktar utåt eller inåt när du sedan monterar på taket. Limma dit dessa.


7. På med taket


8. Nu var första delen klar. För er som har en sån här maskin så kan ni nu förstå storleken då jag satte en kniv från maskinen i ett av rummen. Nu kan du dekorera hur du vill och antagligen kommer jag med extra delar till detta hus. 

Inga kommentarer: