fredag 14 november 2014

Lek med färg


Vad jag älskar att leka med färg och former, "råkade" se en video från denna underbara kvinna http://www.creationsceecee.com/ hon gör så fantastiska filmer och inspirerar mig. Jag är inte ens i närheten av det hon gör men det spelar ingen roll för jag har kul när jag övar. Här är det steget jag är på nu. 



Den tredje jag gjorde idag (ovan) Papper Daler Rowney 220g heavy weight. 
Ett slätt lite lätt rosa ton på papper. Tål måttlig mängd vatten. Värme från fönen 
fungerade också bra. 
Lager 1 gesso
Lager 2 inktensepennor med vatten
Lager 3 Egentillverkad schablon för hjärtanblommor, röd och ljusblå akrylfärg
Lager 4 svart vattenfast penna, vit penna från granit, lite svart inktense i kanter



Den andra jag gjorde idag är på samma papper som ovan. Det som skiljer sig är att jag först målat med akrylfärger och lite gesso på det. Inktensepennor på gesso och stämplat med en rund cirkel. (de tre stora) de små runda cirklarna på blommorna är bokstaven O från ett stämpelalfabet jag har. De riktigt små prickarna är baksidan på en bilmatta som jag använt som stämpel. Svarta pennan har fått jobba lite här också med snirklar, blad och lite annat.
Här, till vänster, är den första jag gjorde idag. Här testade jag på papper från in-ex Big blue, det är ett obestruket papper lite kraftigare som är ganska billigt. Grundade med gesso och sedan mina inktensepennor på det. Stämplar och penna och lite vitt. Lite akrylfärg finns med också men inte så det ens är värt att nämna var. Gå gärna in på hennes blogg, se på hennes filmer och testa, det är så kul.

Inga kommentarer: