tisdag 4 november 2014

Lite tips

Fick lära mig tre nya saker igår, den ena var det en vän som talade om hur man gör och en annan hittade jag på pinterest. Den tredje kom jag på själv (eller inte, svårt att veta var hjärnan hittar allt) Var naturligtvis tvungen att testa med en gång...

1.

Använda sin dymo till vanligt papper eller vellum. Ett tips från en vän. En helt ny värld av färger och material öppnar sig när jag vill dekorera mina kort med texter. Tack för tipset S.B.


 2.




Det andra jag testade var efter en bild jag såg på pinterest. Gör stämplar av knappar och vinkorkar. För att testa hur knappen blev innan jag klistrade den på en kort, testade jag helt enkelt med att sätta fast den med häftmassa först, ett alternativ om man bara har en vinkork hemma och inte är som jag som sparar på ALLT. Vissa blev bra och vissa sämre som ni ser på bilden lite ovanför.

3.


Det tredje jag testade var detta. Jag hade inga större stämplar för julkort. Jag tog ett papper och skar ut en cirkel. (post-it är bra då de har lite självhäftande under som får mallen att ligga still). Jag satte fast den på ett ark och stämplade helt enkelt i cirkeln för att få fram en julgranskula till mitt kort. Ingen märkvärdig uppfinning men det ökade mitt stämpelförråd en aning.

---

så här blev kortet när jag använde dymo till papper

1 kommentar:

Knasisen sa...

Super super...tipset från mig, men inte idén och det bästa är ju att du också gör något av det hela och provar - det är jag sämre på!

Sofie