tisdag 11 november 2014

Mixed media kort

Det där med mixed media och få till det som det ser ut i tanken är inte så lätt som jag trodde. Såg inspirerande filmer på you tube och satte igång. Har testat innan men tror varje gång att NU blir det lättare. Här ser du hur det gick

 1. Här är vad jag använde och en embossingfön och papper så klart. En del våtservetter gick åt också




2. Här har jag gjort struktur på pappret med stenciler/schabloner eller vad ni nu kallar dom. (på korten nedan har jag skurit ut egna med min silhouette cameo på akvarellpapper för att få lite högre struktur)
Jag har sedan målat hela arket med vit gesso. Mina Derwent inktensepennor  är färgen jag använt. Ljus färg (jag har målat på ett annat ark, tagit upp färgen med blöt pensel) Mellanmörk färg (jag har målat med våt pensel på pennan) Mörk färg jag har målat på arket och dragit våt pensel ovanpå.


 3. Här har jag monterat mina två ark på ett svart papper. Under i sprickan har jag rikligt med rosa glitter. Glossy accents på den stämplade fågeln. Lite svart penna här och där också.

----


Här har jag gjort på liknande sätt. Strukturen som står upp från pappret fast det ser ut som tvärtom på bilderna har jag skurit ut i min Silhouette Cameo. De här bilderna är inte klara ännu får se hur jag tänker fortsätta med dom. Nu måste jag leka vidare och torka bort allt glitter som finns här i kontoret.

Inga kommentarer: