tisdag 13 februari 2018

Ett mönster

Har lovat att visa hur jag gör det här mönstret så nu kommer här en liten förklaring



Jag visar grunden, när du är klar kan dekorera det med mönster eller texter till exempel.

Börja med att göra små fyrkanter. De måste inte vara i rät linje man kan skoja till det men är det första gången du gör detta så rekommenderar jag jämna avstånd.


Dra nu streck mellan varje fyrkant, ovanför och undertill, varannan gång. På raden under gör du tvärtom. Se bild ovan


Nu skall vi dra streck åt andra hållet, till vänster och till höger om fyrkanten varannan gång. Se bild ovan. Det är precis på samma sätt här, nästa rad blir tvärt om.




Så här ser det ut när du är klar. Jag drar sällan med linjal för jag tycker det blir lite mer liv i bilden om man drar strecken för hand.


Lite skuggningar om man känner för det .









Inga kommentarer: