måndag 30 april 2018

Doodle - En utmaning i Maj

I vissa grupper jag är med i på facebook finns det utmaningar varje månad eller vecka. Jag kom på att jag ville göra en egen utmaning med fantasi, du skall alltså inte försöka rita så verkligt som du kan utan tvärt om. En enkel liten bild för varje dag.
Häng på, så kan vi väl visa varandra på instagram eller facebook med taggen #sandflower_utmaning01 eller så gör du den bara för din egen skull.
Sista siffran är den du ser framför varje dag nedan.
Vissa av er känner igen några av namnen, men rita då det första ni tänker på och inte från min målarbok.

Då kör vi:

v18
01 Bollblommor med nät (en växt)
02 Rullbladsblomma (en växt)
03 Smalt, högt sagohus (byggnad)
04 Nektarinna med tillväxt (figur/djur)
05 Hjärtanträd (växt)
06 Pärlbärare (figur/djur)

v19
07 Mönsterträd (växt)
08 Glödlampsträd (växt)
09 Framtiden i havet (miljö)
10 Flygaren och/eller rullsvansen (figur/djur)
11 Mus och/eller sovande växt (figur/djur, växt)
12 Rymdbagge  (figur/djur)
13 Klutt och/eller enhörnings-katt (figur/djur)

v20
14 Mönsterfjäder (fjäder)
15 Hittapåfågel (figur/djur)
16 Kungakrona (föremål)
17 Anka (figur/djur)
18 Struts (figur/djur)
19 Sjöfru med små vänner (figur/djur)
20 Blurpar och deras hus (figur/djur med bostad)

v21
21 Korgblomma (växt)
22 Trumpetäxt (växt)
23 Sjöhäst (figur/djur)
24 Jordmonster (figur/djur)
25 Lunnefågel (figur/djur)
26 En kärleksfigur och en elak figur (figur/djur)
27 Pingvin (figur/djur)

v22
28 Havets djur (minst en figur/djur)
29 Svan till kalas (figur/djur)
30 Svamphus (byggnad)
31 Drömmfångarsol (natur)

Lycka till och hoppas du tycker om min utmaning





Inga kommentarer: