onsdag 31 januari 2018

Hur kommer formerna till?

Hur kommer du på allt? Frågan vi kreativa ofta får, men har svårt att svara på. 
Symbolerna ni ser som ser så enkla ut när de är uppritade har någon ändå kommit på att rita dit, men var kommer de ifrån? 
Jag inspireras ofta av saker utomhus, prickarna på ett äggskal, stenarna i en gammal mur, blänkets form i vattenpöl. Så jobbar jag ibland för att ta fram ett motiv och när jag ser till exempel en lustig svamp med ringar på hatten som bilder ett fint mönster tar jag ett foto eller skissar ner det direkt om jag har möjlighet. Det har hänt några gånger att det ligger några vackra blad i jackfickan, torkade och söndersmulade om de glöms av.

De senaste vinyltrycken i butiken ser du här. Ett ark med flera former kommer i din beställning och du kan dekorera din vägg eller föremål. Läs under varje artikel vad som ingår.

Varför inte sätta lite dekoration på en möbel eller en tråkig garderobsdörr?
Fler finns i e-butiken https://www.sandflower.se/produkter/vinyl

Det här arket kallar vi massor av namn, vad tycker du att den föreställer?

Vi kallar den här designen för banankrok.

Här ser ni en kryssrosett.

Vi har fler färger och tveka inte med önskemål om färg, form och storlek

Inga kommentarer: