torsdag 27 oktober 2016

Testar papper i kommande samlingen "En annorlunda värld"


Har idag provat lite olika färger på pappret som kommer vara i samlingen som snart finns till salu.


De här färgerna använde jag mig av:

1. Derwent Inktense blocks. 
Tog färg på blöt pensel och målade på arket.

2. Winsor & Newton water colour marker. Jag målade med pennan på en plastbit och hämtade upp färger med blöt pensel för att måla på arket. Bakgrund himmel och i glödlampan.

3. Letraset Promarker och även Touch marker. Fyllde i lite detaljer.

4. Faber Castell Pitt artist pen. Testade även några detaljer denna typ av penna.

5. Faber Castell plychromos penna. Målade skuggningar och lite detaljer. Vissa smetade jag ut med thinner och pappersstompf. 

6. Posca vit, och lite stänk av akvarell. 

Pappret är främst bäst för pennor och markers men med den vattenmängden jag hade så fungerade arket alldeles utmärkt. Är så nöjd med pappret som tryckeriet rekommenderade mig. 




Inga kommentarer: