söndag 4 september 2016

Uppdaterat mitt instagram

Instagram är det konto jag uppdaterar mest just nu, vet att många håller med mig om att det är ett enkelt sätt att snabbt förmedla bilder på vad som händer.

Följ mig gärna här: sandflower.se

Vill ni se min andra instagram som från och med oktober 2016 mest kommer innehålla privatare bilder så finns den här sandflowerswe

För er som inte har instagram lägger jag ut lite utvalda bilder av det senaste jag gjort.

Som många vet håller jag på att göra en samling av mina illustrationer som kommer finnas att köpa så småningom. Det blir 50 bilder att färglägga eller rama in som dom är.  Mer information om detta kommer. Försäljning och leverans kommer att vara färdigt innan julen.



En av bilderna i samlingen ser ni ovan, Här har jag färglagt den med neocolor II (kritor), inktense (blocks) och polychromos (färgpennor). Det var en utmaning där vi skulle dela in bilden i olika fält och bara använda närliggande färger.

På den här bilden har jag använt mig av de två akvarellfärgerna ni ser på fotot 
samt en svart penna. Det är underbart att använda färger av hög kvalité som innehåller så 
många nyanser beroende på vattenmängden man tillsätter.

Så var det OS på tv och vad passar inte bättre då än lite "doodling", kladd eller vad man vill kalla det. Ingen skiss, inget tänkande innan pennan sätts på pappret. 


Även detta är ett så kallat OS-kladd, när jag vände bilden såg det nästan ut som en uggla, 
vad tycker ni?

Fler bilder som kommer i min samling innan jul. Jag har färglagt dess på lite olika sätt.


Mixed media, här har jag använt mig av gesso, tusch, servett för struktur och akvarellfärger, kritor och mycket mer. Jag tycker det är skönt att få kladda loss med olika färger och tekniker ibland.

Detta var ett litet urval av senaste tidens teckningar och måleri. 


Inga kommentarer: