lördag 19 september 2015

Färger

Har några nya pennor jag testat nu, visar en bild med en test. Målade med pennan på vått papper och provade även att måla på pappret när det var torrt och mixa färgerna och båda fungerade bra.
Dessa pennor är det jag har http://www.in-exfarg.se/konstnarsfarger/akvarellfarg/water-colour-marker/water-colour-marker-travel-set-13-del

Det verkar däremot viktigt vilket papper man använder, testade på billigare och dyrare papper jag hade hemma men det som fungerade bäst var det som följde med pennorna. Tyvärr kan jag inte hitta det till salu på nätet men i butiken sa de bomullspapper var bäst. Kan säga det är stor skillnad på mina bomullspapper också. Blir till att testa pappret innan jag köper för stora block.


Water Colour Marker

Akvarellfärg i markerpenna från Winsor & Newton! Penna med 2 spetsar - fine & brush - innehållande färg med ljusäkta pigment. Fullt blandbara med varandra. Finns i 36 kulörer.


Nu är nästa problem, jag vill ha alla färger. Pennorna går att använda som vanliga markerpennor också och med tanke på att de är ljusäkta så lockar det en hel del att köpa fler.

Här ser ni min färgkarta som är gjord på ett annat sämre papper, färgerna flyter inte alls lika fint där.
109_Cadmium yellow hue, 003_Alizarin crimson hue, 231_Dioxazine violet, 541_Prussian blue hue, 599_Sap green, 744_Yellow ochre, 076_Burnt umber & 331_Ivory black



Inga kommentarer: